PDA

View Full Version : New Reputation Images



ConfusedCartman
05-02-2009, 03:34 AM
Thanks to Killian, we have new reputation gems in place of the old green ones. They are renders of the famed LittleBigPlanet crown. If you can't see them, clear your browser's cache or do a hard refresh (ctrl-F5) when viewing a page that contains the rep gems (such as this page). Enjoy. :)

Morgana25
05-02-2009, 03:41 AM
CUTE! Thanks Killian & CC!

Zwollie
05-02-2009, 03:47 AM
Ha, I just noticed them!! :D
Certainly fits the site, a nice little touch.

Burnvictim42
05-02-2009, 05:37 AM
woohoo! i have a crown now! I'd like to thank the academy... oh, and killian and CC ;p

great job guys, keep up the amazing work :D

Silverleon
05-02-2009, 05:53 AM
Hmm...
Are they viewable from the PS3 browser?
Because i can't see anything new,,, :(

ConfusedCartman
05-02-2009, 06:35 AM
Hmm...
Are they viewable from the PS3 browser?
Because i can't see anything new,,, :(
The PS3 browser has it's own cache. To clear it, just follow these steps (http://www.technipages.com/ps3-delete-browser-cookies-and-cache.html). :)

moleynator
05-02-2009, 07:15 AM
I thought they were slanted stars at first. :D

Great.

Killian
05-02-2009, 07:46 AM
Coola boola. They turned out well. :)

Silverleon
05-02-2009, 07:48 AM
The PS3 browser has it's own cache. To clear it, just follow these steps (http://www.technipages.com/ps3-delete-browser-cookies-and-cache.html). :)

Oh yeah, the PS3 has a Cache too
lol, actually i think i remember i've cleared it before.

EDIT: Did it and still no change...

ConfusedCartman
05-02-2009, 08:00 AM
Oh yeah, the PS3 has a Cache too
lol, actually i think i remember i've cleared it before.

EDIT: Did it and still no change...
Not sure what the answer is then. Sorry. :grr:

Coxy224
05-02-2009, 08:11 AM
Ah, now I seem 'em!
Excellent work Killian and CC :)
Beautiful! Here I come to 6 crowns ;)

dorien
05-02-2009, 08:14 AM
I go to sleep LBP crownless and wake up and now I have 3 :D

Yeah I wish :p

Nice little touch guys :)

oldage
05-02-2009, 11:14 AM
They're awesome, nice job :)

Shermzor
05-02-2009, 11:51 AM
Woot crowns!


So I get awarded one just for choosing the right fansite :hero:

RockSauron
05-02-2009, 12:18 PM
Lol. Yes, they are smaller then when Killian showed me... Good, they were WAY too big :/

Anyway, I had to clear my cache in firefox first, but yeah. awesome!

Morrinn3
05-02-2009, 01:14 PM
Looks good, Nice job K-man.

Leather-Monkey
05-02-2009, 01:35 PM
Fits in very well and they work fine on my PS3 browser.:)

Sackdragon
05-02-2009, 01:45 PM
They look awesome. Good job, Killian and CC.

Silverleon
05-02-2009, 02:47 PM
Fits in very well and they work fine on my PS3 browser.:)

That's odd, it won't work on mine at all. :(
Did you do anything else other than clear your cache to make it work?

Entity
05-02-2009, 04:05 PM
Cool. I wonder how many I have.

RangerZero
05-02-2009, 04:24 PM
Sweet! At I finally have crowns now. lol

.

ryryryan
05-02-2009, 05:23 PM
Quite cool. For some reason i preffered the gems, but each to their own lol :)

Bear
05-02-2009, 05:57 PM
Nice new little addition, it looks very nice! :D

KoRnDawwg
05-02-2009, 09:09 PM
Yay, new reputation pips! What was wrong with the old ones though? =|

RockSauron
05-02-2009, 09:11 PM
Yay, new reputation pips! What was wrong with the old ones though? =|

I don't think there was anything wrong really, its just that these ones are better fitted to LBP's theme... and stuff.

Makes it more personalized.

Killian
05-02-2009, 10:03 PM
Yay, new reputation pips! What was wrong with the old ones though? =|

You don't like them? :(

Then I have failed...

dawesbr
05-04-2009, 05:52 PM
I like 'em, but I still have a purple rep pip form the old type in my User CP.

EDIT: They also don't apply to non-default themes.

Yarbone
05-04-2009, 06:59 PM
well, i don't like it...

sorry :(

The green gems where nice 'n simple :/

moleynator
05-04-2009, 07:02 PM
well, i don't like it...

sorry :(

The green gems where nice 'n simple :/

Youre living in the past man! They fit the theme far better.

Yarbone
05-04-2009, 07:12 PM
Youre living in the past man! They fit the theme far better.


I already said i'm sorry :3

ConfusedCartman
05-04-2009, 07:19 PM
I like 'em, but I still have a purple rep pip form the old type in my User CP. EDIT: They also don't apply to non-default themes. Yeah, I'll look into adding negative rep pips and neutral pips, along with the purple one you mentioned. Also, we know they don't apply to the non-default themes - I'm not doing big improvements on those as they're outdated.
well, i don't like it... sorry The green gems where nice 'n simple :/ They also didn't match the theme at all - this way, we have something more unique than standard. Still, I'm debating whether or not to use a grey-blue/blue pip instead of the crown - that would also match the theme and it would be simpler than the crown, but it's not as creative or unique as the crown is. I'm not sure, what do you guys think?

moleynator
05-04-2009, 07:34 PM
Yeah, I'll look into adding negative rep pips and neutral pips, along with the purple one you mentioned. Also, we know they don't apply to the non-default themes - I'm not doing big improvements on those as they're outdated. They also didn't match the theme at all - this way, we have something more unique than standard. Still, I'm debating whether or not to use a grey-blue/blue pip instead of the crown - that would also match the theme and it would be simpler than the crown, but it's not as creative or unique as the crown is. I'm not sure, what do you guys think?

I think a blue pip would be easier to use than crowns as they are more simple. The crowns are a bit harder to tell who has more rep as they do not get lighter as the green ones did, but I think they are more unique aswell so I am torn between 2 options.

Yarbone
05-04-2009, 08:17 PM
can anybody explain what a pip is... because i'm stupid >_<

dawesbr
05-04-2009, 08:18 PM
Every, I think, 50 times someone reps you, you gain a "pip". Each "pip" is displayed beneath your avatar. It used to be a green block, now it's a crown.

RockSauron
05-04-2009, 08:29 PM
Every, I think, 50 times someone reps you, you gain a "pip". Each "pip" is displayed beneath your avatar. It used to be a green block, now it's a crown.

Well, actually, it's "points". You can check to see how many rep points you have in your user cp, or check anyone's rep points in the littlebigexperience leaderboards.

The more rep points you have, the greater your rep power. I think that for every 6 months you are a member, your rep power increases by one, for every 50 rep you have it increases by one, ect. this rep power determines how much rep someone receives when you are repped. So the higher your rep, the more rep points you give out- so when I rep someone, it is probably more then, say, some new guy... which reminds me, I think when they first register they need to be have one more rep point to give out rep... or something.

However, "thanks" is a constant. Everytime you thank someone, you ALWAYS give them 3 rep no matter how much rep you have.

There's some rep chart of how much rep you need to advance... You need like 100 to go to 2 crowns, 200 to go further, ect. Altogether you can have 10.

You can also have negative rep, but panzer was the only guy here to ever get a negative rep thing... It's supposed to be a red gen, but I dunno if they made one for negative rep...

Which reminds me. CC, perhaps we can get rid of negative repping? I think we still have it, and it serves no point other then to give people the possibility of bearing grudges... it's never used, but yeah.

Yarbone
05-04-2009, 09:20 PM
... i was more kinda asking what the word "pip" means .... <__>

RockSauron
05-04-2009, 09:32 PM
... i was more kinda asking what the word "pip" means .... <__>

And dawesbr gave you a wrong explanation of how the rep system works.

http://languagelog.ldc.upenn.edu/myl/llog/duty_calls.png

Duty Calls ;)

... Back on topic, please :/

Yarbone
05-04-2009, 09:53 PM
btw... why don't we just make them bleu? so it fits the color scheme...

:blush:





kk i'll shut up now <__>

dorien
05-04-2009, 09:58 PM
I like the crowns as they fit with the lbp theme and lbp is a crative game so it's better we have something creative other than just some square blocks.

There you go.... that's my opinion :D

Matt 82
05-04-2009, 10:30 PM
i like em! can't say i ever noticed the gems before. still don't have any idea what they do. how do you 'rep' somebody? how do i know i've been 'rep'd' etc? should i have read the site FAQ?

dorien
05-04-2009, 10:38 PM
i like em! can't say i ever noticed the gems before. still don't have any idea what they do. how do you 'rep' somebody? how do i know i've been 'rep'd' etc? should i have read the site FAQ?

You rep someone by clicking the scales next to the online status circle in the bottom left of your postit

<<<<<<<<

You can try it out on me if you want lolol

Also to check your latest rep you have been awarded you go to your user control panel :D

ConfusedCartman
05-04-2009, 10:59 PM
So I can clear up this issue, let me ask once more: blue pips or crowns?

Matt 82
05-04-2009, 11:00 PM
Crowns. It`s LBP.

dorien
05-04-2009, 11:02 PM
Crowns. It`s LBP.

Quoted for truth :)

Crowns get my vote :D

moleynator
05-04-2009, 11:06 PM
They both have positive and negative points, but I say crowns.

Yarbone
05-04-2009, 11:07 PM
I would go for teh bleu pips ...

1 vs. 10 000 000 >_>

RockSauron
05-04-2009, 11:07 PM
I want crowns :O

v0rtex
05-05-2009, 12:49 AM
Hmmm let's see... standard issue or user created content?

Yep: crowns it is!

Sonic5411
05-05-2009, 01:54 AM
thanks killian and cc

looks great

Silverleon
05-06-2009, 10:43 PM
I can see them now! (along with the other new stuff that's been done to the site:D)
lol, it turnes out that none of the things you add appear in the "LBP Glassy" style, and guess what style i've been using...
All the new stff only seems to appear in the "Default Style" just like the resizing of the top image and the new status stuff that appear under the user's avatar.

RockSauron
05-06-2009, 11:17 PM
I can see them now! (along with the other new stuff that's been done to the site:D)
lol, it turnes out that none of the things you add appear in the "LBP Glassy" style, and guess what style i've been using...
All the new stff only seems to appear in the "Default Style" just like the resizing of the top image and the new status stuff that appear under the user's avatar.

GREAT SCOT!

We still have that old theme available? O_o Ah, that brings back memories :O

ryryryan
05-06-2009, 11:30 PM
Funnily enough i mentioned to CC the other day about the other theme. I'm amazed some people still use it! The standard is a lot nicer :)

In terms of the rep gems.... weren't they green pips? not blue? or is that now just to suit the theme?
In terms of Crown or Gem... it's a tough choice. The crown is almost too detailed to be at that size... but it's nice having it as it's customised. Hmmm decisions decisions....

Silverleon
05-07-2009, 02:10 AM
Hmm... it seems the default style has some faults too. (Get it? :p)
Like its not PS3 browser friendly at all...

ConfusedCartman
05-07-2009, 02:18 AM
Hmm... it seems the default style has some faults too. (Get it? :p)
Like its not PS3 browser friendly at all...
We do the best we can, but the site isn't intended to be browsed on a PS3, so we're not actively fixing issues with it. We support all standards-compliant browsers, plus Internet Explorer because of it's popularity. Other than that, it's "use at your own risk".

Yarbone
05-07-2009, 04:26 AM
i still think the crowns are way to detailed to be that small. bleu pips: simple and clean! :mad:

*cries in corner*


:cry:

:3

ConfusedCartman
05-07-2009, 05:06 AM
I made up a blue pip and added it in to see what it would look like - to be honest, I have to agree with everyone else. It matches the style more but it's not as creative or LittleBigPlanet-related. I'm going to look into reducing the number of rep images we get so I can boost the size of the crowns, but not tonight - probably some time tomorrow.

Killian
05-07-2009, 05:56 AM
I like the crowns more, but obviously I have a biased opinion. :P

I'm happy to change back to the gems if others think it looks better.

Silverleon
05-07-2009, 06:06 AM
We do the best we can, but the site isn't intended to be browsed on a PS3, so we're not actively fixing issues with it. We support all standards-compliant browsers, plus Internet Explorer because of it's popularity. Other than that, it's "use at your own risk".

Yeah, i think that's why i was using the LBP Glassy style in the first place, as it was the best for PS3 Browser use.

Coxy224
05-07-2009, 04:41 PM
Personally I don't mind the details missing from the crowns. It's better than the gems in my opinion :)

Yarbone
05-08-2009, 05:59 AM
er... lol.. I'm another computer now and atm i'm seeing the green pips again >_<

And both computers got windows xp and IE7... :/

ConfusedCartman
05-08-2009, 06:14 AM
er... lol.. I'm another computer now and atm i'm seeing the green pips again >_<

And both computers got windows xp and IE7... :/
That's your mistake, not ours. You've yet to clear out your browser's cache - IE7 doesn't auto-detect changes in images, so it won't load the new versions unless you manually clean it out.

Yarbone
05-08-2009, 06:23 AM
Lol that's stupid >_<

I don't even know what cache means, let stand how to clean it out O_o

It's not important though, because now i still got the green pips :D