PDA

View Full Version : WTF is up with the new Profile Set Up???



ClankXIII
10-11-2008, 01:28 AM
ConfusedCartman and lbp are hard at work on the new profile layout. It has its pros and cons, but they feel it will be an advancement in features for us here at LittleBigPlanetCentral. It will take some getting used to for sure, but hopefully everything goes as planned.

:)

Some features:

IM an individual member!
Multiple networking groups (Friends, Family, etc.)!
Blogging!
Different pages on your profile!
New Options!
Profile Notifications!
Top Friends?
And much more!

As of right now, the normal version of the profile layout is in effect, but when lbp and ConfusedCartman are done, we're sure to have an exciting new profile layout to play around with!

:p

Mark D. Stroyer
10-11-2008, 01:32 AM
I believe it may have something to do with this (http://www.lbpcentral.com/forums/showthread.php?t=2873). At any rate, it's certainly an improvement that Cartman (or lbp) was working on, and is still working on, or was otherwise interrupted and hasn't posted a news topic on it.

In the interim, get to work. Improve. Etc. I think it'll end up better.

ClankXIII
10-11-2008, 01:33 AM
But all my old profile stuff is gone! Years of my life wasted...

Marino
10-11-2008, 01:34 AM
I like it. :arg:

BTW, how many stalkers do I have? Everyone is viewing my profile! :arg:

Yes, I do love myself. ;)

RockSauron
10-11-2008, 01:35 AM
Personally, I think I'll like this new set-up... as soon as I can post the blog entries and such.

Now it's just Error. *cry*

Marino
10-11-2008, 01:38 AM
OMG, BLOGS! :arg:

This.Is.Epic.Must.Upload.Picture.Of.God(Me). :arg:

Kyashu
10-11-2008, 01:39 AM
Lol same here errors , I don't know where to go or what to do . *Goes back in to corners and shrivels up*

RockSauron
10-11-2008, 01:40 AM
Lol same here errors , I don't know where to go or what to do . *Goes back in to corners and shrivels up*

Just wait, man. Soon, lbp will descend from the heavens and fix all the errors.

Oh, BTW Marino, it seems it's not just blogs- seems like we each have our own forum o_0.

Marino
10-11-2008, 01:45 AM
Everyone go go go go go!!! :arg: (http://www.lbpcentral.com/forums/z/index.php?z-profile=Marino)

LittleBigMe
10-11-2008, 01:46 AM
I personally liked the OLD profiles. It was clean, simple, and had a nice little commenting place :3. I knew that we would someday come to this monstrosity, but oh well.

ClankXIII
10-11-2008, 01:46 AM
What's with the My Vehicle thing? Since when has that been a prevailing profile page - anywhere?

RockSauron
10-11-2008, 01:48 AM
What's with the My Vehicle thing? Since when has that been a prevailing profile page - anywhere?

Alas, that is one of the great mysteries that will forever haunt our souls.

Mark D. Stroyer
10-11-2008, 01:49 AM
Since your ride looked like this (http://www.lbpcentral.com/forums/z/index.php?z-profile=Mark-D.-Stroyer&tab=3).

Whalio Cappuccino
10-11-2008, 01:50 AM
What the hell is this new profile thing, theres like 20 links up top, and my "Log Out" link is not even in the borders anymore, its sticking out! Oh my god this is so confusing I swear I'll have to take at least an hour to get all my information back and wtf is profile neighbors and wtf is a "My Vehicle"?

This is insane, I log off for an hour and I come back to this! Lol, hopefully after all the tweaks and after I find out how to use this thing it will all be better.

Marino
10-11-2008, 01:51 AM
It says I am offline on my chat thing... :(

RockSauron
10-11-2008, 01:52 AM
It says I am offline on my chat thing... :(

It tells me you're offline too...

So I guess ye didn;'t get me message to join your crew to hunt the great white Whaaaaaaaaaaaaaaaale? :(

Kyashu
10-11-2008, 01:54 AM
Yeah I sent a message marino but like Rocksauron said you were offline, lol. Gonna have to sort everything out. Btw has everyone lost their friends?

ClankXIII
10-11-2008, 01:55 AM
Yeah. I've lost my friends... :(

And everything else in my profile. It's like I'm a new member. Waah! :cry:

RockSauron
10-11-2008, 01:56 AM
Yeah I sent a message marino but like Rocksauron said you were offline, lol. Gonna have to sort everything out. Btw has everyone lost their friends?

Well, I can't find it, so... yeah, I guess.

Although, it says there are now three new things under the contact tab- friends, family and colleauges. And able to make more groups, though I can't figure out how to add anyone to them. *shrug*

EDIT: I made a OlympusZone group there, and tried to add LittleBigMe to it, but it said we were already friends when I tried to click add to contacts...

LBP, I know you're there. Answer our pleas, so we can be entitled to the sweats off our brows!

Marino
10-11-2008, 01:57 AM
Newbie Ginnings. Eh? Eh? :arg:

Whalio Cappuccino
10-11-2008, 01:58 AM
How annoying is this chat thing, I keep trying to click a color to customize it, but when I click, it goes straight through it and nothing happens. It's getting annoying, I'd like click blue, and I would go through it and click whatever is under that pop-up. Arghh!!

Mark D. Stroyer
10-11-2008, 01:59 AM
Perform the following:

1. Go to your profile.
2. Scroll over the Profile drop-down above your name, and select Forum Profile at the bottom of said drop-down.
3. Select "Yes" to display.
4. Click save.

Work well enough? Thank me.

Kyashu
10-11-2008, 01:59 AM
Lol also noticed I got neighbors at the moment showing LittleBigMe and rock sauron as my neighbors

ClankXIII
10-11-2008, 02:01 AM
Perform the following:

1. Go to your profile.
2. Scroll over the Profile drop-down above your name, and select Forum Profile at the bottom of said drop-down.
3. Select "Yes" to display.
4. Click save.

Work well enough? Thank me.

What?

P.S. I'm your neighbor. (:<

Marino
10-11-2008, 02:02 AM
OMGYES!

I'm in the middle of Maltay & DrunkMiffy. So basically, I'm awesome! :arg:

BTW, does anyone want to help me log back in?

ClankXIII
10-11-2008, 02:03 AM
Whaaaaale is my neighbor too! This can't end well... lol :p

Kyashu
10-11-2008, 02:03 AM
Also to add friend or to add to networks go to the persons profile then click on the network with XXXX and then that will trigger a window saying where would you place the person* friends/family* and then you have to wait for other person to accept

Whalio Cappuccino
10-11-2008, 02:04 AM
Perform the following:

1. Go to your profile.
2. Scroll over the Profile drop-down above your name, and select Forum Profile at the bottom of said drop-down.
3. Select "Yes" to display.
4. Click save.

Work well enough? Thank me.

Works, lol thank you but I think I'm just going to get used to the knew one and use that instead, I'll just use the forum profile, to re-add the friends I already had.

ClankXIII
10-11-2008, 02:06 AM
When I tried the forum profile thingie, it was a faded inactive link and it said Inactive Profile.

P.S. Whaaaaale, I'm your neighbor. :)

ConfusedCartman
10-11-2008, 02:09 AM
Guys: It's a new feature that we're working on. Give it some time, we'll get everything ironed out.

ClankXIII
10-11-2008, 02:12 AM
New Info: When certain things happen regarding your profile, you'll get a notification and a PM. I just got one for Whaaaaale accepting my friend request.

lbp
10-11-2008, 02:13 AM
Hey guys. We're just trying this thing out temporarily for now. There are some features I like and some that I don't compared to the old one. One that I do like is blogs, and the idea of things being a bit more socially oriented around here. But if you guys really don't like it, we sure as heck won't jam it down your throats. LOL

Me and Cartman will take a closer look at things and see if this will be of benefit. :)

LBP

RockSauron
10-11-2008, 02:14 AM
New Info: When certain things happen regarding your profile, you'll get a notification and a PM. I just got one for Whaaaaale accepting my friend request.

BREAKING NEWS!

>_> sorry, I know, I have bad manners.

Please excuse my bizarre sense of humor. *bows*

Anyway, Cartman, I sure hope you get it ironed out soon... I can see potentional in the blogs and "discussions groups", and full customization.

Yeah, personally, Me likee- but me likee more when it complete.

Marino
10-11-2008, 02:15 AM
Rock, please updating your status every two seconds, kthx. :arg:

ClankXIII
10-11-2008, 02:15 AM
Weird. If you look at your profile on the right side, it shows your friend's recent activities. One of Whaaaaale's activities is 'Kicked.' O_o

lbp
10-11-2008, 02:16 AM
I've disabled the new profiles until we clean things up a bit. :)

LBP

Marino
10-11-2008, 02:17 AM
Ok, thanks lbp. That is probably best for now, so people don't cause a riot. :arg:

RockSauron
10-11-2008, 02:17 AM
Weird. If you look at your profile on the right side, it shows your friend's recent activities. One of Whaaaaale's activities is 'Kicked.' O_o

Wierd. Wonder who kicked him.

>_> I don't think it was me...

I can still get to it via the two PM's I got during that (When Marino accepted my friend request and when I smuiled to myself... don't ask).

EDIT: NOW it don't work no more.

LittleBigMe
10-11-2008, 02:28 AM
... Oh my lol. Keep workin on it guys! I know your trying your best.

Code1337
10-11-2008, 02:32 AM
Okay, I have no idea whatsoever on how to work this... -_____-

ClankXIII
10-11-2008, 02:33 AM
Okay, I have no idea whatsoever on how to work this... -_____-

It's been removed already.

I miss it already...

lol :p

Edit: I can't get to my profile right now, and it says This tab does not exist. Iguess they're working on it right now or something.

ConfusedCartman
10-11-2008, 02:41 AM
It's been removed already.

I miss it already...

lol :p

Edit: I can't get to my profile right now, and it says This tab does not exist. Iguess they're working on it right now or something.

Yes, we are. Sorry for the odd setup at the moment, we're working to get it running smoothly.

Code1337
10-11-2008, 02:43 AM
It's been removed already.

I miss it already...

lol :p

Edit: I can't get to my profile right now, and it says This tab does not exist. Iguess they're working on it right now or something.

...so that's why I can't get to my profile. :P (I was really confused. :/)

Whalio Cappuccino
10-11-2008, 02:46 AM
Weird. If you look at your profile on the right side, it shows your friend's recent activities. One of Whaaaaale's activities is 'Kicked.' O_o

Lol it was me, I kicked myself. I clicked "Social Activities" and a drop down comes ( it's on the right side of the profile, starts off with a drop down with the word "smile"

Well, yeah I didn't know what it was so I chose kicked, and 2 seconds later I get a PM from myself, saying that I was kicked by Whaaaaaale. LOL!

But yeah this can be pretty awesome when its all fixed.

ClankXIII
10-11-2008, 02:47 AM
Wait a sec. Where did you kick yourseld from? Your profile? So you can kick people from viewing your profile?

Edit: Going to your Profile is temporarily working.

Whalio Cappuccino
10-11-2008, 02:50 AM
Wait a sec. Where did you kick yourseld from? Your profile? So you can kick people from viewing your profile?

Yeah, I was on my own profile, and I thought they were like "emotions" just like myspace, you can choose if your happy or something, so I decided my emotion was "kicked" LOL. So I chose it, and pressed "enter" then, I get a pm saying I was kicked :(

Basically, you visit someones profile, and you kick/hug/kiss/etc.. Then they get a PM, and inside the message it says "Kicked" or "Hugged" and it's clickable ( a link )

You click on it and it takes you to who kicked/hugged/kissed/etc'd you. :)

ClankXIII
10-11-2008, 02:52 AM
Yeah, I was on my own profile, and I thought they were like "emotions" just like myspace, you can choose if your happy or something, so I decided my emotion was "kicked" LOL. So I chose it, and pressed "enter" then, I get a pm saying I was kicked :(

Basically, you visit someones profile, and you kick/hug/kiss/etc.. Then they get a PM, and inside the message it says "Kicked" or "Hugged" and it's clickable ( a link )

You click on it and it takes you to who kicked/hugged/kissed/etc'd you. :)

Wow. What kind of loser gets rejected by themselves? lol :p

Whalio Cappuccino
10-11-2008, 02:55 AM
I think you meant to say "Oh Thank You for helping me understand this, maybe I can give you a hug when all this ironing out is over"

Yeah, you just worded it wrong, but don't worry I got the message :p

ClankXIII
10-11-2008, 02:57 AM
I think you meant to say "Oh Thank You for helping me understand this, maybe I can give you a hug when all this ironing out is over"

Yeah, you just worded it wrong, but don't worry I got the message :p

Robots don't have emotions, remember? From the LBPC Court Room story. ;)

Whalio Cappuccino
10-11-2008, 04:16 AM
Robots don't have emotions, remember? From the LBPC Court Room story. ;)

Yeah, I recall you crying watching "television for men for manlyness"

:p

ClankXIII
10-11-2008, 04:20 AM
Yeah, I recall you crying watching "television for men for manlyness"

:p

Wellllll, it is just a story... :rolleyes: lol :p

Where have you been?

Edit: Profiles are working for now.

Whalio Cappuccino
10-11-2008, 04:23 AM
Wellllll, it is just a story... :rolleyes: lol :p

Where have you been?

Edit: Profiles are working for now.

What do you mean? I've been here the whole time...

And yeah CC or LBP, if you can read this, can we start updating our profile and stuff? Or will you guys put them down again, I don't want to do it all for no reason. Please reply :) Thx!

ConfusedCartman
10-11-2008, 05:05 AM
What do you mean? I've been here the whole time...

And yeah CC or LBP, if you can read this, can we start updating our profile and stuff? Or will you guys put them down again, I don't want to do it all for no reason. Please reply :) Thx!
Not yet. I'm trying to find out if I can automatically pull information like name, DOB, etc from the old profile to the new Zoints profile. If that's not possible, I have a feeling most members won't be interested in using it, despite the other features it has.

ScytheOfGrim
10-11-2008, 05:36 AM
Eek... preferred the old one...
Mainly because I can't be bothered with all the customization junk. >_>

Not possible to have that as a side option, is it? -__-

ConfusedCartman
10-11-2008, 05:39 AM
Eek... preferred the old one...
Mainly because I can't be bothered with all the customization junk. >_>

Not possible to have that as a side option, is it? -__-
No, sorry. It's easier to do it this way. New members won't feel a thing, as they will just customize the new profile without ever being fussed with the old one. It's really easy, though. Just enter your info if you'd like. You don't have to use it if you don't want to, it's just a more streamlined and community-focused way of doing profiles.

muttjones
10-11-2008, 07:29 AM
NOOOOOOOOOOOO i had over 150 friends and now i have 2 :(

Kyashu
10-11-2008, 10:14 AM
So is it ok to start eiditng possibly?? Just wanted to get stuck in lol so eager

Creative
10-11-2008, 09:07 PM
No, sorry. It's easier to do it this way. New members won't feel a thing, as they will just customize the new profile without ever being fussed with the old one. It's really easy, though. Just enter your info if you'd like. You don't have to use it if you don't want to, it's just a more streamlined and community-focused way of doing profiles.
Apparently he changed his mind :p

Forsaken
10-11-2008, 09:11 PM
Apparently he changed his mind :p

Well you guys were nagging so much he had to do it >_> This fixes pretty much everything.
I love the new profile. I do hope people use it though.
But even if they don't, I'm sure some people will eventually check out other people's Zoint profile..Since it's there and all.

ConfusedCartman
10-11-2008, 09:11 PM
Apparently he changed his mind :p
Well, I go by suggestions and feedback, mostly. This site wouldn't be as great as it is without all of the feedback everyone provides.